Látogatók száma: 477130

Hírlevél feliratkozás
Email cím:

Pedagógiánkról

 

Montessori iskolában

 

Hagyományos iskolában

 

 

   

1.

A gyermekek különböző fejlődési szintje szerint, differenciáltan halad az oktatás.  A gyermekek nincsenek sürgetve.

 

 

  Szigorúan meghatározott tanmenet     szerint halad az oktatás.    Meghatározott idő alatt kell egy  tananyagot elsajátítani.  

2.

A gyerekek szabadon, saját maguk kutatják és fedezik fel a tananyagot.   Párosával, vagy csoportokban oldanak meg feladatokat, így tapasztalati úton tanulnak.

 

 

  A pedagógus kötelező órarend        szerint halad minden nap. A tanár  szavait figyelve és azt elfogadva kell  tanulni.

3.

A hangsúly a konkrét megismerésen van. Valóság orientált, tapasztalati úton tanít.

 

 

   A hangsúly az absztrakt    megismerésen van. Sok a  képzeletbeli információközlés.

4.

A gyermekek saját, belső motivációjuk által ösztönözve tanulnak. A környezet gyermek központú.

 

 

  A pedagógus ösztönzésére és annak   vezetése mellett folyik a tanulás. A    pedagógus áll a figyelem  központjában.

5.

A tanulás az ún. Montessori eszközök segítségével zajlik, amelyek lehetővé teszik az önálló tanulást, biztosítják az önellenőrzést; fejlesztik a képességeket.

 

  A pedagógus jutalmazást és    büntetést alkalmaz a tanulás  motiválására. Az oktatás alig használ  eszközöket, a meglévőknek nincs  képességfejlesztő hatása.

6.

Az osztályteremben mindent a helyére kell tenni -  gyermeknek igénye lesz a rend és az átláthatóság.

 

 

  Az eszközök nem mindig ugyanarra  a helyre kell visszatenni, nincs    igazán jelentősége a rendnek.

7.

A gyerekek szabadon mozoghatnak a teremben és választhatnak eszközöket.  Szabadon beszélhetnek, megfelelő módon, a többiek zavarása nélkül.

 

  A gyerekeknek meghatározott  helyen kell ülniük és csak a  pedagógus utasításai szerint  cselekedhetnek vagy szólalhatnak  meg.

 

8.

A pedagógus bátorítja a gyermekeket arra, hogy maguk fedezzék fel maguknak a tananyagban rejlő tudást.

 

 

  A tanár a vezető és a gyermekektől  elvárja, hogy kövessék és elfogadják  azt, amit tanít.

9.

A Montessori módszer felismeri a gyermek mint EGYÉN érzékeny fejlődési és tanulási periódusait.

 

  A gyermekeket egy általános  fejlődéslélektani megközelítés  szerint, hasonló bánásmódban  részesíti, az egyén figyelembe  vételének mellőzésével.

 

10.

A Montessori iskolában tanuló gyermek boldog, kiegyensúlyozott személyiséggé válik, egészséges kritikával szemléli a világot. Egy stressz és versengés nélküli világban nő fel. Érdeklődési köre szerint választ.

 

 

  A gyermek kötelességét elvégzi,  idomul, beilleszkedik, s a szerencse  dönti el, milyen közegbe kerül.  Szerencsés esetben nem válik az  örökös megfelelési kényszer á  áldozatává.


 

 

 
 
   
Webmaster: KRE-ART 98 Bt.